Träning lördag 17/3-12

Det blev lite ändrade planer i morse då jag kl 04 fortfarande inte hade somnat. Älskling kom hem från ett jobb kl 03 typ. Så kl 07 när jag skulle ut på PW så var jag lite trött. Tog beslutet att försöka somna om igen och vakna kl 09. Mådde mycket bättre då i alla fall.
Jag fixade lite hemma sen bokade ett pass kl 12.30 på St:Eriksbron. En anläggning som jag faktiskt aldrig varit på innan. Där skulle jag köra 55 min Shape.
Jag gjorde alla övningar så jobbigt det bara gick, ben i luften, brett mellanrum, max vikter, stora rörelser osv... och träningsvärken från gårdagens ben/rumppass gjorde sig påmind. Men det var bara att köra dubbelvikt matta när man skulle sitta ner på step-up brädan. ^^,
Jag är sjukt nöjd över min insats! Jag ska inför kommande vecka dra igång en liten rolig sak för mig själv. Vissa har kanske svårt att se varför det skulle vara "roligt", men man får göra det man kan! ;D Ni ska få se på måndag!!
Efter mitt svettiga pass så åkte jag in till stan för att äta lite lunch. Jag kollade även runt i lite affärer. Jag måste bara säga; Shit va fula skor det finns ute i butiker nu. :@ Träklack, platå, gummi...*blöö* I övrigt så kan trenderna sammanfattas; Neon och gult.... ;D Men det är fan snyggt! ;) Specielt i kombination med en brun och tränad kropp! ;D
Efter min lilla promenad så checkade jag in på SATS Regeringsgatan. Där passade jag på att stretcha ordentligt så jag kommer kunna springa på matchen i morgon. Sen tog jag min 8 km PW eftersom att jag inte hann med der i morse pga ändringar i schemat! ;)
Efter det så var det dags att ta tåget hem. Kom till stationen, handlade mat, gick hem och gick ut med hunden på en bra runda. Väl hemma igen så började jag med maten. Kände för att improvisera lite. Det blev Kyckling (mycket) med pasta, basilika, lätt creme fraiche, körsbärstomater, broccoli, vitlök, svart peppar, sambal olek, tomatpuré och en avokado....*andas*....Toppat med parmesan! As gott och nöjd blev jag. Gott med lite krut i den också! ;)
När jag handlade så köpte jag även gurka och morötter som jag kunde ha och dippa med, "i fall jag skulle bli sugen"... Men jag är så himla trött så det är inte omöjligt att jag tar en dusch och lägger mig asså! haha... Baby har ett event med Kerastase som han är på nu till typ 22. Och det är faktiskt mysigt att bara vara hemma.. Laga mat, kanske se en film, äta dippade grönsaker... Ja, det var ju i alla fall planen.. Att bara vara är otroligt viktigt! :)
På tal om mat. Jag tycker att det är så kul med de som har "ätar dagar". Det är en dag i veckan då de typ får äta vad de vill och ofta ser det ut i mina ögon som om de har nån jävla mat-orgie av allt de har "missat" i veckan. Det är bullar, semlor, chips, läsk, godis.....and so on and so ooooon...
Jag vet inte vad ni tycker... Men när jag tränar så får jag avsmak av sådanna saker. Och det känns mer som att de äter det för att de FÅR inte för att de kanske nödvändigtvis VILL. Jag har alltid resonerat att man ska få äta vad man vill, men att man anpassar sin träning och motion ut efter det.
Vissa som man har haft i sin närhet "har börjat träna". De bloggar om hur de vräker i sig fika, pizza, alkohol, bullar och mer fika. Och sen kommer det ett inslag av en Kesella Jordubb/lime, och DÅ är man nyttig! *asg*... Är det sen konstigt att man inte ser/får resultat och lämnas kvar med pizzan och överbelastningsskador i knän?
Jag vet inte... Ska man äta bullar hela dagarna långa samtidigt som man tydligen vill ha resultat så kanske man ska äta dem på löpbandet i nivå 19? Om jag vill äta en skål med sorbet-glass så gör jag det. Jag behöver inte ha en schemalagt dag så jag hetsäter. Men det betyder heller inte att jag sitter och äter det varje dag. Det är där kontrollen och självdiciplinen kommer in. Hur gärna ville du nå ditt mål? Är det värt det? Mår du bättre efteråt? Är du kanske bara hungrig, eller törstig? Eller uttråkad?....
Alla får ju självklart göra som de själva vill. Men jag personligen har inget utbyte i att hetsäta Mc´Donalds en lördagskväll bara för att jag kan.
God natt underbara ni!
Ha en grym kväll!
Skickar även ut en kram till underbara Malin som skadade sig idag på sin träning. Hoppas att du blir bättre snart! <3
Och du som lämnade kommentaren om löpning efter styrketräning, vem var du? :) Lämna ett spår!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR