Träning tisdag 10/12, CHECK!

 
I dag prövade jag på att träna på SATS Hötorget istället. Jag har inte varit där sen de renoverade om så... det var väl dags. Jag vet inte vad jag ska säga om anläggningen än... Den kändes rörig, fick tänka om både en och tre gånger vad vad jag skulle köra så många gjorde "onödiga/fel" övningar på FEL ställen så allt var upptaget, i onödan.. :'(
 
Jag checkade in med hoppet om att kötta ben, då alla squatracks var upptagna och endast benpressen återstod, upptagen även den så fick det gå över till att bli bröst... Men alla bänkpressar samt bänkar var upptagna och ligga på golvet har jag väl inte lust med. Så då fick det bli PW i en timme (tänkte jag), men rätt som det var så drog typ alla! haha Så efter 5 minuter på bandet så spraaaaaang jag till bänkarna för att köra hantelpressar. Det blev alltså bröst/axlar och mage idag! haha Ja, det gäller att vara flexibel och keep an open mind...;D
 
Så på lite mer än en timme så fick det bli;
 
Bröst
 
HANTELPRESS- 10 st x 10 kg x 2, 6 st x 12 kg, 3 st x 14 kg, 8 st x 12 kg, 8 st x 10 kg x 2.
SNEBÄNK- 10 st x 8 kg x 3
CABLE CROSS OVERS (fästen uppe och nere) 10 st x 5-10 kg x 3 uppe och samma med fästena nere.
 
Axlar
 
AXELPRESS- 10 st x 8 kg, 6 st x 10 kg, 8 st x 8 kg x 3
UTSIDA AXELLYFT- 10 st x 5 kg, 6 st x 8 kg, 8 st x 5 kg x 3
FRAMÅTLUTAD BAKSIDA AXEL- Max repetioner med 4-5 kg x 3
ROTATORCUFF (baksida axel)-  Max repetioner med 5-10 kg x 3
 
Mage
 
Fötterna upp mot taket liggandes på rygg på en bänk, sänk sakta ner benen mot golvet, max antal x 3. Det ska brännas, DÅ börjar du räkna.
 
Sidolyft (midja)- Ligg på sidan i "fällknivs-stället" haha sänk upp och ner och kläm åt extra när du är uppe.
 
Roddbåten- Ro sida till sida med en 5 kg platta i händerna, benen ska fällas mot kroppen och ifrån vid varje skifte av vikt plattan.
 
Jag var verkligen heeeelt slut när jag var klar och det var så skönt! :) Jag är less på att jag ska stressa mig igenom träningen för att jag måste skynda mig hem eller nått. Från ochm med nu så tränar jag ORDENTLIGT OCH NOGA när jag är på gymmet. Varför ska man annars lägga ner en massa timmar på det om man bara stressar sig igenom det? Fatta vad mer och bättre resultat man haft fått om man bara tog sig tiden när man väl var där!? ;D
 
Nej, så nu är jag tillbaka med träningen och ni som läste bloggen pga träningen är nu varmt välkomna tillbaka! Från och med nu så kommer jag att träna regelbundet och noga ska det fan vara. Ja, det kan ta 1- 2 timmar men då får det bli så! Woop woop! haha 
 
Jag ska försöka att bli bättre med bilder men jag tycker sånt är så jobbigt. Jag gillar inte att fota när jag tränar, då tränar jag ju liksom! haha Inne i omklädningsrummet är en annan sak! Sen kan man ju inte bara be folk "Hej, kan du fota mig när jag tränar?"... Nej, vi får se, jag lovar inget men jag ska försöka! Eftersom att jag jobbar helt efterblivna tider så är det sällan som nån kan haka på heller..haha ;D
 
kram kram på er! :D
 
Hur går det med träningen för er? Är ni nöjda eller skulle ni vilja träna mer än det ni gör? <3
 
//Linda
Caroline

Bra pass!
Jag är nöjd med träningen men maten känns som att det är katastrof, det är jullunch/släktfika/födelsedagar varannan dag känns det som! Hur gör du med det under julen? Skiter du lite i hur maten blir eller har du några knep att bjussa på?:)

Svar: Ja, det kändes så i alla fall! ;D Nej, jag anpassar träningen i så fall. Men jag kör inget stalin-race på nått… Självklart ska man kunna unna sig och bara få vara men man måste inte toffla i sig. Lyssna på kroppen, även om krppen säger att den är nöjd så är det ju oftast att man äter mer vara för att man är på "julbord"… ta mindre av allt och ät som om du vore hemma.

Är det all in i utbud varje gång så måste man inte tömma godisbordet, ät kött och skinka och mindre godis och kolhydrater i så fall… Men nej, ingen helt, ta det lugnt och ät efter samvete tills du är nöjd! ;D

//Linda
Linda Mark




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR